Pagina's

dinsdag 20 september 2011

Reflecties

Reflectieverslagen zijn best vermoeiend, vooral als je niet weet wat je wilt leren en dus heel veel vragen niet goed kunt beantwoorden. Ik zal hierodner eens een reflectieverslag laten zien die ik nog niet heb ingevuld. Wij moeten deze elke zorgles maken, dat is 6 x in de week. Ik zal onderaan wat puntjes toelichten.

Reflectieverslag

Studiewijzer
Datum:
Inleverdatum:
Docent:

  1. Korte samenvatting van de les.

  1. Verwerking theorie en opdrachten.
Theorie:

Opdrachten

  1. Reflectievragen.
Voor.
Wat wil ik leren over het onderwerp?

Wat weet ik al over het onderwerp?

Waarom ga ik dit leren?

Waarom heb ik de kennis over het onderwerp nodig?

Hoe ga ik het aanpakken dat ik leer wat ik wil leren?

Welke kwaliteiten van mij kan ik gebruiken die te maken hebben met dit onderwerp?


Tijdens.
Welke opdracht of welke theorie uit de les helpt mij om te leren wat ik wil leren?

Waarom is deze lesstof van belang voor mijn aanstaande beroep?

Na.
Wat had ik mij voorgenomen om te leren?

Is het gelukt om te leren wat je wilde leren?

Wat lukte goed? Hoe weet ik dat?

Wat lukte niet zo goed, waarin moet ik mij nog ontwikkelen? Hoe weet ik dat?

Wat heb ik tijdens de les beleefd, gevoeld, gedacht?

Wat ga ik de volgende keer anders doen?

Hoe ga ik dat aanpakken?


Dus:
Studiewijzer (dit is een reader, een aantal pagina's aan elkaar geniet. hierin staat alles wat je nodig hebt: welk boek, bladzijdenummers en opdrachten.) Je schrijft dus de naam van de studiewijzer op.
Datum: De datum van de dag waarop je het reflectieverslag schrijft.
Inleverdatum: dit spreekt voor zich. de Datum waarop je het moet inleveren.
Docent: Spreekt ook voor zich, de docent waarbij je het moet inleveren.

1. korte samenvatting van de les, dus gewoon wat je die les hebt gedaan en in welke volgorde.
2. De theorie die belangrijk is schrijf je onder theorie en de opdrachten die je hebt gedaan zet je onder opdrachten.
3. Reflectievragen, spreekt voor zich, want de vragen zie je eronder staan, de voor-vragen vul je in aan het begin van de les, de andere aan het eind van de les.

Als we ze niet afkrijgen tijdens de les zijn we er thuis ook nog mee bezig, naast de zorgvakken heb ik ook nog de vakken: Plant, Dier, rekenen, Nederlands en Engels.

3 opmerkingen:

  1. Jeeeeeetje wat een werk... En dat zovaak in de week! lijkt me echt lastig om elke keer weer zoiets in te vullen, vooral omdat het veel op elkaar lijkt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pff, moet je dat de hele tijd invullen? Lijkt me nogal irritant! En eerlijk gezegd niet héél erg nuttig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me echt best veel werk als je dat elke keer moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen