Pagina's

zaterdag 24 september 2011

Dufheid in de trein

Morgen pak ik weer de trein, zoals elke 2 weken. Net als gisteren. Het probleem is nu dat ik zo duf wordt van treinreizen. Dus wat probeer ik tegen de dufheid?

Muziek luisteren
Iedereen heeft wel een MP3 (of iPod) en kan dus muziek luisteren als hij/zij onderweg is. Dit doe ik dus ook, maar als ik inde bus zit en bijna bij de halte ben zet ik vaak de muziek weer af.

Boek lezen.
Dit heb ik wel geprobeerd maar door de beweging van de trein kan ik het niet goed meer lezen. Gelukkig heb ik nog de luisterboeken en die luister ik dus wel eens onderweg, maar ik heb liever muziek onderweg.

Nadenken.
Duuh, dit doet iedereen onderweg en overal. Maar ik bedenk fantasywezens of verhalen of blogjes. Laatst heb ik zelfs in de trein mijn laptop gepakt en er een deel van een verhaal opgetypt.

Huiswerk maken
Als ik mijn laptop toch pak, kan ik meteen huiswerk maken. Dingetjes verbeteren, goed zetten, verslagjes aftypen. Van alles dus.

Heb jij nog tips voor mij?

8 opmerkingen:

  1. Pen en papier meenemen en als het niet te veel beweegt, schrijven. Of euh, vogels tellen die voorbij vliegen? Of die jij voorbij vliegt eigenlijk (: Een spelletje spelen op je mobiel? Verder heb ik geen idee. Zelf luister ik altijd muziek en denk na (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In sommige treinen hebben ze wifi, dan kan je bloggen in de trein :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe dan mijn ogen dicht en ga een beetje soezen, maar daar word je alleen nog maar duffer van :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw ideeën zijn al heel goed toch? Inderdaad, dat is weer handig van de luisterboeken ;) En als je de tijd en rust hebt om je hw te maken heb je dat in ieder geval al gedaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk boek, schrijven en muziek luisteren zijn mijn favorieten. En anders: boeiende gesprekken afluisteren van medereizigers, maar dan moet je wel geluk hebben :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gesprekken afluisteren is ook altijd leuk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mensen irriteren. Dat is het mooiste in een trein. Bijvoorbeeld in een stiltecoupe in plat Amsterdams keihard in je telefoon gaan praten! #goodtimes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie mensen te lang gaan aanstaren totdat ze zich er ongemakkelijk door voelen! (Oké, wellicht te sadistisch, maar na die keer zie je ze toch niet meer, of vergeten ze je.)

    BeantwoordenVerwijderen