Pagina's

zaterdag 17 september 2011

Als ik toen leefde..

De middeleeuwen

Als dochter van een boer zou ik veelmoeten helpen op de boerderij, mijn vader zou elke dag met het paard voor de wagen naar de markt gaan om groente te verkopen. Als er tijd over was zou ik soms op het paard mogen rijden. Verder waren we erg arm en moesten we hard werken.

Als dochter van een landheer zou ik in een groot landhuis wonen en veel naaien en borduren. Ik hoefde verder neits te doen en kon paardrijden wanneer ik wilde, we hadden genoeg paarden om op te rijden.

Ik denk dat de versie van de boerendochter het meest voor de hand ligt, omdat mijn vader boerenhulp is en er in mijn familie meer boeren zitten. Toch ben ik blij dat ik in deze tijd leef, want nu krijg ik wel meer kansen.
Ik lees veel boeken en ook boeken die over deze tijd gaan, dan bedenk ik wel eens hoe het zou zijn als ik in die tijd zou leven.

4 opmerkingen:

  1. Ik lees eigenlijk niet zo heel veel historische boeken, dus ik zou het eigenlijk niet echt weten hoe het er uit zou zien. Maar op zich zou ik best wel een dagje in de middeleeuwen willen door brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou niet in de middeleeuwen willen leven. Maar het is wel interessant om over na te denken ja :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ook niet in die tijd willen leven. Eigenlijk om dezelfde redenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik zou juist wel in die tijd willen leven, ik ben gek op geschiedenis! Of in de Romeinse tijd. Of tijdens de Gouden Eeuw.

    BeantwoordenVerwijderen