Pagina's

maandag 5 september 2011

My Story (2)

Toen ik 8 was verhuisden we naar een klein dorpje tussen Harlingen en Franeker. Ik bleef nog wel op dezelfde school in Franeker. Mijn ouders brachten me en haalden me op, op vrijdag bleef ik tussen de middag op school, de andere dagen reden mijn ouders 2 x heen en 2 x terug met mij.
Toen ik 10 was ging ik naar een school in Leeuwarden, dit was een speciale school. Ik had moeite met rekenen en kon mijn aandacht slecht bij de les houden ofzo, ik weet het allemaal nie tmeer zo goed. Op deze school zat ik 2 jaar en toen ging ik naar een schakelklas, vanuit die klas zou je weer naar een gewone school kunnen gaan, we gingen steeds een aantal weken 1 middag naar een gewone school om daar een les te volgen. In deze klas heb ik maar ongeveer 4 maanden gezeten. In december 2003 werd ik slechtziend aan mijn linkeroog, mijn rechteroog was in augustus of september al slechtziend geworden, maar toen dachten we dat het een lui oog, hierdoor is dat oog dus ook lui geworden. Over mijn slechtziendheid lezen jullie meer op de pagina LOA (zie bovenaan mijn blog de pagina's).
In die tijd ben ik van december tot en met februari nie tnaar school gegaan. In februari hebben we gekeken op een speciale school voor blinden en slechtzienden. Daarheen ben ik gegaan en ik moest braille leren.
In de tijd dat ik op de speciale scholen zat zijn we minder vaak naar de zaal gegaan van de jehovah's getuigen. Ik moest vroeg opstaan en met de taxi naar school, dus ging ik ook op tijd naar bed. Ik ging alleen nog maar op zondagochtend. Toen ik slechtziend werd gingen we nog wel op dinsdag, maar toen ik naar de school voor blinden en slechtzienden ging moest ik nog eerder opstaan 's morgens. Toen ik 14 was gingen we steeds minder vaak en mijn moeders mening over hoe de Jehovah's getuigen naar de bijbel kijken veranderde en we zijn weggegaan. We zijn er msischien nog 1 keertje geweest in de afgelopen jaren.

3 opmerkingen:

  1. Oh, dan ben je al vaak van school verwisseld, lijkt me wel lastig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, lijkt me niet leuk om zovaak van school te verwisselen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven! Lijkt me ook lastig om steeds van school te veranderen. Gelukkig heb je daarna wel bij ons op school examen kunnen doen :)

    BeantwoordenVerwijderen