Pagina's

maandag 22 augustus 2011

Verliefd zijn, leuk of niet?

Dit is een artikel dat ik (en mijn vriendin, maar zij had een ander artikel dan ik) moest schrijven voor Nederlands. Misschien is het leuk om te weten dat mijn vriendin en ik naar aanleiding van dit artikel beide een boek schrijven in verhaalvorm, dus niet informatief, terwijl dit artikel informatief was. Hieronder dus het artikel. (Ik kopieer het artikel even uit word, dus het lettertype kan anders zijn.)

Verliefd zijn, leuk of niet?
Na het lezen van verschillende persoonlijke stukjes op internet over liefde, verliefd zijn, verkering en houden van ben ik me gaan verdiepen in het onderwerp verliefdheid. De voordelen en nadelen ervan en wat het leuk of niet leuk maakt. Hierover ging ik dan maar een artikel schrijven. Zie hier het resultaat.
Er zijn een aantal voordelen. Een aantal hiervan zijn dat je je gelukkig of fijn voelt en je een warm gevoel van binnen hebt. Er zijn ook mensen die schrijven dat het helpt voor de lijn, omdat ze minder gaat eten, ze hebben gewoon minder trek in eten. Niet iedereen gaat minder eten of heeft altijd een fijn gevoel van binnen. Er zijn ook mensen die als ze het koud hebben aan hun ‘grote liefde’ gaan denken. Dan krijgen zeh et snel warm. Je zult zelf zien hoe het is en of het helpt.
            Helaas zijn er ook nadelen. Bijvoorbeeld dat je snel afgeleid raakt onder de les en dat de leraar dan gaat zeggen dat je moet opletten. Ook gaat een verliefdheid vaak over en dat is dan niet leuk. Als je verkering hebt dan gaat het uit en heeft de ander vaak het meeste verdriet. Als je niet goed oplet onder de les heeft dit invloed op je cijfers en leer je slechter. Dan haal je sneller onvoldoendes. Dit is natuurlijk ook niet erg handig.
            Het ligt meestal aan jezelf hoe erg het is. Als je meer last hebt van de nadelen dan dat je voordeel hebt van je verliefdheid, dan is dat niet erg leuk. Als je nou profiteert van de voordelen dan kun je blij zijn. Je zult zien dat je zelf merkt hoe leuk of niet leuk het is. De meeste mensen kiezen dan wel voor hun ‘grote liefde’.

2 opmerkingen:

  1. Haha ik herken me er eigenlijk niet in, maar ik ben wel verliefd. Alleen niet het ikhebgeentrekmeerinetenverliefd. Maar ja, misschien ligt eraan dat ik al langer dan een jaar een relatie heb. Maar in het begin vond ik het wel lastig, onzekerheden enzo (vindt hij me echt leuk, er zijn toch veel leukere meisjes), maar dat wordt op een gegeven moment wel minder :)

    Maar wel een leuk stukje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stukje! Naja, ik weet er niks van want ik ben niet verliefd :)

    BeantwoordenVerwijderen