Pagina's

woensdag 10 augustus 2011

Engels

Ik vind Engels een moeilijke taal, ik was altijd al beter in Duits en Frans (maar ik kan maar een beetje Frans). Toch doe ik nu wel beter mijn best voor Engels. Ik heb in mijn 101 lijst staan dat ik een Engels boek wil lezen en ook dat ik een Engelse songtekst wil schrijven.

Op het moment kijken mijn vriendin en ik veel Engelse films. Ik kan de ondertiteling niet lezen en vandaag hadden we de ondertiteling niet eens aan. Soms vraag ik nog wel aan mijn vriendin wat ze zeiden, omdat ik het dan even niet kon volgen, maar verder lukt het mij wel aardig.

Verder zijn mijn vriendin en ik vandaag mee gaan doen aan postcrossing (http://www.postcrossing.com/). Ik doe dit ook voor mijn Engels en ook voor mijn sociale contacten en natuurlijk ook omdat het gewoon leuk is. Ik heb alleen even geen buitenlandse postzegels, dus we kunnen er nog niet meteen een paar opsturen.

4 opmerkingen:

  1. Mijn engels is wel redelijk goed vind ik zelf, in theorie dan, in praktijk ben ik er een stuk slechter in :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee! Zo kun je het op een leuke manier oefenen :)

    Je hebt toch geen buitenlandes postzegels nodig? Als ik naar Nederland schrijf kan dat ook gewoon met een Duitse postzegen. Miss moet je wel ff informeren hoeveen je erop moet plakken

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan je Engels werken, gaat inderdaad heel goed met films! Op de middelbare keken we vaak Engelse films en dan plakte de leraar de ondertiteling af. (Ja dat was nog in de tijd van videobanden waarbij je niet de mogelijkheid had ondertiteling uit te zetten)

    BeantwoordenVerwijderen