Pagina's

vrijdag 12 augustus 2011

Sommige zinnen

Soms zeg je een zin, zoals: Wachten op de zon. Dat klinkt dan erg mooi en dan kun je het zomaar gebruiken als inspiratie voor een verhaal. Dat deed ik dus, ik gebruikte de zin als titel. Ik heb een aantal verhalen waar nog geeneens een titel boven staat en dan noem ik ze verhaal, verhaal2 of fantasy verhaal, totdat ik een goede titel weet. Deze keer was de titel er dus eerder dan het verhaal. Het lastige is wel dat ik vaak bezig ben aan meerdere verhalen en dan bedenk ik soms van: nu wil ik verder met dit verhaal. Dan ga ik dus even een tijdje werken aan dat verhaal en later ga ik verder met een ander verhaal.

Soms geven mooie zinnen dus veel inspiratie. Ik heb ook een keer gehad dat ik iets droomde wat heel vreemd was, maar dat heb ik wel kunnen gebruiken voor een verhaal later.
Als je inspiratie wilt, dan kun je ook op je rug in het gras gaan liggen en de wolken bekijken, je ziet vaak wel figuren in de vorm van een wolk.

Waar vinden jullie veel inspiratie?

4 opmerkingen:

  1. Ik weet niet, overal wel eigenlijk. De meeste inspiratie krijg ik de trein, als ik in bed lig of tijdens het afwassen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pff, ik weet het eigenlijk ook niet. Zinnen geven mij persoonlijk niet echt veel inspiratie. Voor mijn gevoel krijg ik vooral s'avonds inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak komt er gewoon zomaar iets in me op. Dat hoeft niet bij iets speciaals te zijn. Soms inspireren gevoelens en gedachtens mij of dingen die ik heb meegemaakt en die ik wil verwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk kan alles mij inspiratie geven, van een zeurende meneer in de bus tot een plaatje of filmpje op internet!

    BeantwoordenVerwijderen