Pagina's

woensdag 3 augustus 2011

Een keukenmeidenroman

Dit boek, geschreven door Kathryn Stockett, gaat over een aantal dienstmeiden in een stad in Missisippi, het zijn vrouwen uit een zwarte wijk en ze worden niet altijd even goed behandeld door de vrouwen waar ze werken. Een blanke vrouw wil graag schrijfster worden en begint met een baantje bij de plaatselijke krant, daarvoor moet ze vragen beantwoorden over schoonmaken. Ze vraagt de hulp van haar vriendin om advies, omdat ze zelf niets weet over schoonmaken. Uiteindelijk gaat ze met de hulp van een aantal van de zwarte vrouwen, waaronder de hulp van haar vriendin, een boek schrijven over het werk als hulp bij een blanke vrouw. Skeeter, de blanke vrouw, verliest door het schrijven van dit boek wel het contact met haar blanke vriendinnen, als je wilt weten hoe ze hiermee omgaat, moet je het boek zelf gaan lezen.
Wel lezen: Als je eens een ander verhaal wilt lezen of als je eens wat over een andere cultuur, andere tijd of ander land wilt lezen.
Niet lezen: Als je niet van verhalen over andere tijden, andere culturen of andere landen houdt.

Ik heb geen zin om over alle 7 de boeken te schrijven die ik de afgelopen maand heb gelezen en deze vind ik een van de mooiste en wil ik jullie graag aanraden.

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip! Ik zal het boek bestellen. Het lijkt me interessant. Ik heb ook De kleur paars gelezen en het heeft wel overeenkomsten...

    Als ik eerlijk ben vind ik de redenen die je steeds gebruikt om wel of niet het boek te lezen soms wat dubbelzinnig :P

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me wel een mooi boek, ik heb er geloof ik ook wel eens van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen