Pagina's

zaterdag 13 augustus 2011

Jane Eyre & andere films. (85/101)




Deze film is een van de mooiste films die ik heb gekeken. De mooiste die ik deze week keek in ieder geval. Ik heb het boek ooit in het Nederlands gelezen. Het boek is geschreven door Charlotte Bronte. Het is een boek en film die ik je zeker aanraad om te lezen of te kijken. De versie die ik keek (van de BBC) duurde 207 minuten.

De andere films die ik heb gekeken zijn Mansfield park, Sense and Sensebility, Persuasion en Northanger Abbey. Deze 4 zijn geschreven door Jane Austen, zij heeft 6 boeken geschreven die ik allemaal heb gelezen (weer in het Nederlands). We hebben hier maar 5 van de films en eentje daarvan loopt vast, dus konden we er maar 4 kijken.

Nummer 85 van de 101 List is bij deze afgestreept.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben deze film ooit ook gezien, ik vond het hem ook erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd van dit soort films/boeken, geweldig! Misschien vind je Downton Abbey trouwens ook wel leuk, is ook een kostuumdrama (een serie).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb Jane Eyre voor mijn leeslijst voor Engels gelezen. Echt erg mooi, maar soms langdradig, maar dan gebeurt er weer iets waardoor het boeiend blijft. Echt mooi!

    Ik heb beide talen gelezen. Nl en Engels. Heb er nooit een film over gezien, maar lijkt me wel mooi, alhoewel ik meer van boeken houd dan van films

    BeantwoordenVerwijderen