Pagina's

dinsdag 16 augustus 2011

Gewoontes

Hier een aantal gewoontes van mij. Ik wilde gisteren al 10 dingen over mij opschrijven, maar dat mislukte een beetje, dit is dus het resultaat, een nieuw idee, maar toch een beetje de punten die ik erin wilde zetten.


Nagelbijten
Ik bijt nagels (misschien jij ook wel) en dat is soms heel irritant. Het wordt pijnlijk als de nagels te kort zijn en er kan bijna nooit nagellak op. Een ding dat ik al heb geprobeerd is kauwgum kauwen als ik probeer te gaan nagelbijten. Deze pogint is tot nu toe nog niet echt gelukt.

Kauwgum kauwen
Dit doe ik juist wel als ik aan het reizen ben. Ik weet niet waarom, misschien omdat ik dan een beetje frisse adem heb als ik op de bestemming aankom, misschien ook wel omdat ik niks te doen heb behalve fantaseren.

Lezen
Dit doe ik altijd (behalve als er logé's zijn) voor het slapen gaan. Nouja, ik probeer het altijd te doen, maar de laatste tijd heb ik het niet veel meer gedaan. Ik had teveel aan mijn hoofd, had geen zin meer en soms was ik te moe.

Bloggen
Ja, dit wordt ook al een gewoonte, omdat ik het inmiddels elke dag wil doen. Soms lukt het niet helemaal en nu het vakantie is doe ik het nog best laat in de nacht. Over een week of misschien 2 weken heb ik weer een beetje een ritme en zal ik vast 's avonds gaan bloggen (ja echt 's avonds tussen 18 en 24 uur).

Eten voor ik ga douchen
Dit is meer uit noodzaak, omdat ik anders flauw kan vallen.tijdens het douchen. Dus als ik smorgens wil douchen, dan moet ik eerst iets eten, anders word ik duizelig. Ik douche thuis ook wel eens smiddags of 's avonds, want dan heb ik er minder last van. Ik heb er alleen last van als ik wakker ben en nog niks heb gegeten.

Hebben jullie ook een van deze gewoontes?

5 opmerkingen:

  1. Bloggen en lezen (niet voor het slapen, maar gewoon een moment op de dag) ook. Ik kan eigenlijk voor de rest niet zoveel gewoontes bedenken. Nagelbijten deed ik, maar nu gelukkig niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kauwgum kauwen (of tictac, pepermunt, etc) is ook een gewoonte van me. Als het in huis is, moet ik het altijd hebben. En inderdaad, vooral onderweg is het fijn.
    Lezen voor het slapen gaan is ook een vaste gewoonte. Als ik wakker word, trouwens ook. Op deze manier lees ik minstens een uur per dag. Soms zelfs meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bloggen en lezen, maar meer kan ik zo snel niet echt bedenken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nagelbijten inderdaad ook. Ik moet er echt eens vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lezen voor het slapen gaan doe ik bijna altijd. Dan kun je toch nog even tot jezelf komen en ontspannen (als het geen spannend boek is tenminste)

    Verder eigenlijk niets... ik eet meestal voordat ik ga douchen dus dat is niet iets wat ik bewust doe

    BeantwoordenVerwijderen