Pagina's

zaterdag 20 augustus 2011

Muziek: We Will Rock You

dAls er iemand is die dit leest en We will rock you niet kent. Het nummer van Queen. Dan vind ik dat zeer vreemd, het is volgens mij het bekendste nummer van Queen. Ik ken de muziek van Queen al sinds ik klein was, mijn vader heeft 3 of 4 cd's van Queen. Het andere bekende nummer van Queen is Bohemian Rhapsody, deze eindigt altijd erg hoor in de top 2000 gogo, die in de kerstvakantie uitgezonden wordt.

Vorig jaar was ik in Londen, met school, een aantal leerlingen waren mee en 3 leraressen. De laatste avond gingen we naar de musical We Will Rock You. Dit is echt een geweldige musical, ook in Nederland inmiddels. De nummers van Queen zijn verwerkt in een science fiction verhaal, Killer Queen heerst en de GaGaGirls zijn meisjes die alleen digitale dingen letten. De wereld wordt overheerst door internet en dat soort dingen.
Een aantal nummers van Queen zijn bewerkt, de teksten zijn soms verandert. Op het moment luister ik de cd (wel gebrand) van de musical erg veel. Dit vind ik best leuke muziek, ik kan er soms op gaan dansen, word er blij van en er zitten herrineringen aan vast, soms zie ik weer voor me hoe het toneel eruit zag.

Hier een van de nummers van de musical:




Youtube is je beste vriend voor meer nummers. Als je WWRY invult krijg je veel musicalnummers.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb deze in Nederland gezien en ik vond hem echt zwaar tegenvallen. Ik vond het echt zo'n slecht verhaal. Maar de muziek was natuurlijk wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de musical niet gezien, maar de muziek ken ik wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben toen in 2008 met school naar de musical in Londen geweest. In Nederland is hij inmiddels weer afgelopen... Daar ben ik niet geweest. De muziek is idd erg leuk :)

    De gaga-girls vind ik echt dom...

    BeantwoordenVerwijderen