Pagina's

donderdag 19 januari 2012

Vrijwillig Engels lezen

Iemand vroeg vorige week: Je bent toch niet Jane Eyre in het Engels aan het lezen? Vrijwillig? Ik zei op dat moment: Dat ben ik wel aan het doen. Ze vroeg het eigenlijk aan mijn vriendin die een blogje hardop zat te lezen, maar ik lees toch echt Jane Eyre in het Engels op het moment. Ik heb hem vorig jaar of het jaar daarvoor al in het Nederlands gelezen en heb de film al twee keer gezien, dus vond ik het tijd om hem in het Engels te lezen. Toen ik had gezegd dat ik het vrijwillig deed snapte ze het wel, want dan zit er ook geen tijdsdruk achter.

Ik was voornamelijk Engels gaan lezen zodat ik mijn Engels wat meer oefen en omdat ik een 21+toets in het vooruitzicht had. Voor die 21+toets moest ik tekstverklaring voor Nederlands en Engels doen en een samenvatting maken in het Nederlands. Dus ik was veel Engels aan het luisteren, lezen en kijken. En uiteindelijk begon ik Engels ook nog leuk te vinden. Ik vond op het VMBO Engels eigenlijk nooit leuk, omdat ik er niet goed in was.

Gelukkig vin dik het nu leuk, want nu ga ik ook meer Engelse series kijken en nog veel meer Engelse boeken lezen. Ik wil Alice in Wonderland nog in het Engels lezen en Romeo en Julia en eigenlijk de boeken van Jane Austen ook nog. Nog genoeg te doen dus.

Vonden jullie Engels leuk in je schooltijd? En wat doen jullie nu nog aan Engels?

8 opmerkingen:

  1. Als het originele boek in het Engels is geschreven is het sowieso veel leuker om het in die taal te lezen, want Engels is awesome.
    Daarom ben ik ook allergisch voor mensen die Harry Potter in het Nederlands lezen en dan een gesprek gaan voeren met de VERTAALDE namen of plaatsen of whatever. Jeuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond Engels op de middelbare school niet zo bijzonder. Wel leuk, maar niet heel speciaal ofzo. Ik las/lees best veel Engelstalige boeken, waardoor mijn taalgevoel best goed was/is en dat maakte het allemaal wat makkelijker.
    Ik heb uiteindelijk best veel Engelstalige artikelen moeten lezen voor mijn opleiding en ik heb zelfs een Engelstalige master gevolgd. Sinds ik die heb afgerond gebruik ik het niet meer verplicht, maar ik vind Engels echt een fantastische taal dus ik lees en schrijf nog best veel in het Engels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen Engels op school, maar ik lees wel Engelse boeken :) Ken je Downton Abbey trouwens? Dat is echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees heeel vaak engelse boeken, vind ik mooier dan de vertalingen. Maar ik lees ook gewoon nederlandse schrijvers hoor. net zo leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb Jane Eyre ook gelezen in het Engels voor mijn boekverslag. Ik heb hem ook in het Nederlands gelezen. Vind het een mooi boek, maar soms wat langdradig.

    Ik heb Romeo en Juliet ook voor Engels gelezen en heb hem dus in het Engels, als je hem wilt hebben? Ik heb De kleur paars ook voor Engels gelezen en heb hem ook in het Engels, dat boek heb ik door jou gekozen :D

    Ik vond Engels op het VMBO niet zo leuk, maar op de HAVO juist wel. Ik ontleed vaak songteksten, maar series en boeken kijk ik niet vaak in het Engels. Dat komt ook doordat ik Duitse ben haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet voor school 3 Engelse boeken per jaar lezen, dus dan lees ik ze wel maar in mijn vrije tijd kies ik toch liever voor Nederlandse boeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nnnnneeee ik had en heb een hekel aan engels. Al is er wel iets vreemds...Op het vmbo had ik altijd vrij lage cijfers voor engels,,meestal net voldoende.. sinds ik met mijn vervolgopleiding bezig ben heb ik juist vrij hoge cijfers voor engels terwijl ik er niks extras voor doe of heb gedaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen hekel aan Engels, ik ben er niet goed in en niet slecht in. We doen altijd dezelfde dingen, maar zelf heb ik een rij Engelse boeken in mijn boekenkast staan. Daar leer ik ook veel van!

    BeantwoordenVerwijderen