Pagina's

maandag 9 januari 2012

Dikke kinderen

Wie zijn schuld is het dat de kinderen zo dik worden tegenwoordig?

Daarover ging debat op 2 vanmorgen, ik was even aan het zappen en toen kwam ik er toevallig middenin, maar het was best interessant. Al die discussiërende mensen die hun mening wilden verkondigen en tegen de anderen ingingen.

De een legt het bij de ouders, omdat die op kunnen letten wat de kinderen eten. Dan komt een ander met tegenargumenten zoals op verjaardagsfeestjes, daar word eerst 2 keer gevraagd: mag hij/zij een stukje taart? De moeder zegt nee, de tweede keer zegt ze weer nee. De derde keer wordt het niet meer gevraagd, dan ziet de moeder haar kind met een mars. De andere mensen op dat feestje zeggen dan: 'Dat arme kind, dat krijgt helemaal niks.'

Er zijn ook mensen die het bij de supermarkt leggen, want de K3-popcorn staat precies op ooghoogte van de kinderen. De man van de supermarkt zegt dan dat ze gewoon alle soorten voedsel verkopen en dat het niet specifiek op ooghoogte voor kinderen staat om het te kunnen verkopen. (Ik betwijfel of dit waar is, want de kinderen willen het toch graag? Die willen toch persé k3-popcorn? Dan is het toch juist een verkooptruc om het op die hoogte te zetten?)

En de discussie ging gewoon door, het werd ook nog bij de overheid gelegd, want di emoet natuurlijk ook letten op voeding en sport enzovoort. Een van de vrouwen zei ook nog dat het bij ouders met een lagere opleiding sneller voorkomt, omdat zij niet goed weten wat gezonder is aan voedsel en een vrouw met een hogere opleiding ging daar tegenin en zei dat iedereen toch wel wist wat goed was omt e eten en wat niet.

Waar denk jij dat de schuld ligt?

5 opmerkingen:

  1. Oh ik kan hier uuuuren lang over praten. Om het kort te houden, het is natuurlijk een samenhang van verschillende factoren, je kunt voor dikke kinderen, niet perse iemand aanwijzen wiens schuld het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat Dina zegt, het is niet de schuld van één persoon of instantie, maar van verschillende.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met de anderen eens, maar heb ook nog wel iets toe te voegen.

    Het gaat niet alleen om eten, maar ook om drinken. Veel kinderen drinken veel sap en frisdrank met heel veel suiker. Hier word je ook dik van. Dit wordt vaak vergeten. Ik vind dat eje hier als ouder ook rekening mee moet houden en je kind ook water en thee en dat soort dingen moet leren drinken.

    Het is ook zo dat bewegen steeds minder wordt, iets dat ook erg belangrijk is.

    Ik vraag me idd ook af of dat met die k3popcorn helemaal klopt. Tuurlijk willen ze het aan kinderen verkopen. Het is ook belangrijk dat kinderen fruit en groenten eten. ja, zo kan ik ook wel uren doorgaan. Interessante discussie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voeg me ook toe aan de andere!!
    Ik ben het hier ook mee eens,
    Het kan niet dat een iemand schuld is aan een kind die te dik is, er zijn er altijd meerdere!!

    Wat ook vaak vergeten wordt is als deze kinderen an moeten afvallen, dan de ouders+ naasten wel willen dat hun kind afvalt maar dat ze dan wel door gaan met hun leefgewoontes.. niet echt een goede suport voor het kind!

    BeantwoordenVerwijderen