Pagina's

zaterdag 14 januari 2012

Inspiratie - tips

Inspiratieloos? Dat kan toch niet, vind ik dan. Ik haal inspiratie uit bijna alles (tegenwoordig dan, ik heb ook mijn tijden gehad dat ik kon zeggen dat ik niks wist). Ik kan geïnspireerd worden door gesprekken, mensen die gewoon langslopen, iets in de winkel, de trein iets op de televisie of dingen die ik lees op andere blogs. Of gewoon door de reacties van mensen op mijn blogberichtjes. Dus als jij helemaal niks meer weet, zijn hier een aantal tips voor inspiratie:

- Weet je wel waar je over wilt schrijven maar kom je niet verder? Zoek dan op internet dingen die te maken hebben met jouw onderwerp.
- Ga eens in de trein of bus zitten (als je toch ergens heengaat is het makkelijk) en luister en kijk goed: misschien valt je wel iets op aan andere mensen of aan de gesprekken van die andere mensen.
- Praat met anderen, misschien voor je interessante gesprekken of kom je op ideeën door deze gesprekken.
- Zet de tv aan als je je verveelt en zapp wat, vooral leuk 's morgens of 's avonds doordeweeks. Programma's waarin discussies en gesprekken worden gevoerd zijn erg inspirerend, je kunt je eigen gedachten erover laten gaan.
- Lees oude blogjes van anderen, misschien zie je interessante onderwerpen waar jij nog niks over hebt geschreven en je toch wel interessant vind.
- Schrijf over iets wat jij hebt gedaan of beleefd op die dag of gisteren of wat je nog gaat doen binnenkort (dan wat je ervan verwacht).

Heb jij nog tips voor inspiratie?

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je alles wel gezegd hebt :D ik haal het ook vaak uit muziek of uit boeken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wel grappig dat we over hetzelfde hebben geblogd, maar we hebben niet dezelfde tips gelukkig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon een beetje op internet rond struinen, daar krijg ik ook wel inspiratie van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een notitie boekje bij de hand hebben, ik haal op dit moment ook overal inspiratie uit, als ik weer eens een kluns ben geweest, en nu ben ik natuurlijk bezig met de 30 day challenge. Ik vind het wel jammer dat ik daar niet echt mijn eigen hand in mag gebruiken, maar ik ben net (weer) begonnen met bloggen, en dan heb je toch wat om lezers aan te trekken, want je stelt jezelf gelijk helemaal open en bloot, ik vind de 30 day challenge echt een aanrader voor als je geen inspiratie hebt!

    BeantwoordenVerwijderen