Pagina's

vrijdag 20 januari 2012

Uitstellen of doorwerken?

Morgen, dan is er een nieuwe dag. Morgen maak ik dit wel af. Alles verschuif je maar weer een dag en uiteindelijk op een dag bedenk je dat je morgen die toets al hebt, of dat het werk morgen ingeleverd moet worden. Dat je morgen een afspraak hebt. Dat soort dingen.

Ik probeer gewoon elke dag een deel te doen, want uit ervaring weet ik dat het beter werkt als ik het in stukjes hak. Het is niet meer: ik moet dit hele boek uitlezen voor dan, dat is zoveel. Nu is het: Nu even een hoofdstuk en dan een pauze. Na die pauze bedenk ik dat ik nog wel even door kan gaan en zo ben ik weer een stuk verder. Misschien een tip voor mensen die nog wel grote opdrachten uitstellen.

Je hebt ook de mensen die heel hard achter elkaar doorwerken aan iets omdat ze het per se nu af willen hebben. Ze maken er zelfs nachtwerk van en blijven op totdat het af is. Dan gaan ze ook nog klagen als ze moe zijn. Tsja, dat is dan toch echt hun eigen schuld (vind ik dan).

Wat voor type ben jij?

8 opmerkingen:

  1. Ik kan niet veel uitstellen, qua opleiding, want deadlines zijn bij ons vrij belangrijk..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga er geen nachtwerk van maken, ik ben wel een beetje een uitsteller, maar niet dat ik het pas de dag van tevoren doe ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stel bijna nooit uit. Alles is een kwestie van plannen. Je kunt maar beter klaar zijn. Dan heb je meer tijd voor andere dingen en heb je geen lange to do list

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ehm, ik denk dat ik me schuldig maak aan het uitstel-gedrag. Helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben niet echt een uitsteller. Soms een beetje, maar de meeste dingen plan ik wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uitsteller, maar als ik eenmaal bezig ben, werk ik wel stevig door. Maar ook weer geen nachtwerker. Ik moet mezelf flink motiveren om aan het werk te gaan dus (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben een uitsteller, maar een 'niet-te-lange-maar-wel-even-uitsteller'. Ik stel dingen wel uit, maar niet tot het allerallerlaatst, maar wel zodat er een beetje druk achter staat en ik het ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen