Pagina's

vrijdag 1 juli 2011

Kennismakingsdag op Helicon

Gisteren schreef ik al dat ik een kennismakingsdag had op Helicon. Ik was er op tijd, er zaten al wat andere leerlingen in de aula. Er kwam een docent langs die vroeg waarvoor je kwam, er waren ook leerlingen voor een kennismaking van de opleiding dierenverzorging. Mijn klas ging om 9 uur naar een lokaal en daar kwam de manager van de opleiding zich even voorstellen. Wat zij niet vertelde, maar ik al wist, is dat ze ook de zorgcoördinator is van de school. Dat betekent dat ze ook contactpersoon is voor mensen die een beperking hebben of meer hulp nodig hebben. Daarom kende ik haar dus al, zij zat ook bij mijn intakegesprek.

We gingen daarna in een kring zitten en moesten iets uit onze tas pakken en ons voorstellen, met iets wat je dus bij je had. Eerst stelde een van de 2 coaches zich voor. Ik zit in een klas van ongeveer 19 leerlingen. Dat zijn dan 2 jongens en 17 meisjes. Een van de jongens heeft al 2 mbo-opleidingen gedaan, maar hij wilde een diploma op een hoger niveau. Er zitten twee meisjes in de klas die Laura heten. Een daarvan kende ik al, want die had ook 1 dag meegelopen in december, precies in de week dat ik daar ook meeliep. Zij kwam meteen naast mij lopen en zei al dat ze mij nog herkende. Zij heeft mij toen tijdens de rondleiding nog geholpen. Voor die rondleiding kwam nog een leuke opdracht, we moesten in 2 groepen de coaches beschrijven, dus zij gingen het lokaal even uit. Mijn groep had de docente die al iets meer over zichzelf had verteld in vergelijking met de andere. Daarnaast had ik het voordeel dat ik in december een week had meegelopen en dus al wat kon vertellen over haar.

Na de rondleiding gingen we een filmpje kijken dat was gemaakt over de eerstejaars. Ze waren op een boerderij met vmbo-leerlingen en waren daar aan het werk met dieren. Na dit filmpje zouden we gaan vilten, maar dti ging niet door. We lagen namelijk achter op schema. We mochten nog even praten. Daarna moesten we werkschoenen passen en daar kregen we een formulier mee waarmee we die schoenen kunnen bestellen. Hierna hadden we de testen voor taal en rekenen, waarover ik al schreef in mijn vorige blogje. Dit was dus niet echt geweldig (ik denk nu: RAMP). Ik zat daar en de coach die erbij was die zei dat er iemand aankwam om mij te helpen. Die persoon zette het programma groter met controltoets en het wieltje van de muis. Dit werkte niet voor mij, de helft van het tekstvak viel buiten het beeld en als we het vak in beeld zetten dan sprong-ie uit zichzelf terug, dus kon ik de eerste helft van de zinnen niet lezen. Toen is de coach maar vragen gaan voorlezen. Dit werkte ook niet echt, want dan moest ze stukjes steeds herhalen omdat ik er anders geen berekening van kon maken en niet op een antwoord kon komen. Ze hebben er nog iemand bijgehaald en die heeft een of ander vergrootglasprogramma (leuk galgjewoord!) aangezet, maar daarmee kon ik het ook niet lezen. Toen hebben ze nog even overlegd en kwam de coach terug en zei ze dat ik mocht gaan, want dit was zo niet te doen. De test begon om half 12 en om 12:04 was ik weg. De rest van de klas zat druk die testen te doen.

Ik ben naar de bushalte gelopen en was best gefrustreerd. Bij de bushalte heb ik nog bijna een kwartier gewacht, want ik was te laat voor de ene bus en veel te vroeg voor de andere bus. Ik sms'te mijn vriendje of hij een uur later op MSN kon zijn. Daarna heb ik mijn MP3 gepakt en die heb ik pas uitgezet toen ik in Grave terug was en even naar de winkel ging voor beltegoed. De rest van mijn dag was nog wel leuk en 's avonds ben ik wezen stappen met de dochter van vrienden van mijn ouders waar we ook hebben gegeten. Het was heel leuk, ik ga normaal bijna nooit stappen.

4 opmerkingen:

  1. Twee Laura's, klinkt bekend! Ik zat met twee andere Laura's in de klas.

    Maar het klinkt leuk, behalve die toets dan. Wat vervelend zeg dat je hem uiteindelijk toch niet gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt wel als een leuke ochtend, of niet? Wel vervelend dat je uiteindelijk toch die test niet kon doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een leuke kennismaking, behalve dat van die toets dan :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kennismakingsdag was minder leuk als dat je verwacht had!! Maar ja jij kan er niks aan doen!
    gelukkig waren de klasgenoten leuker!

    BeantwoordenVerwijderen