Pagina's

zaterdag 16 juli 2011

Regen

Na deze titel denk je vast dat ik ga klagen over de regen, zoals vele Nederlanders zouden doen. Dat was mijn plan dus niet. Na de regen zie ik tijdens het wandelen veel naaktslakken. Veel reacties zullen dan zijn: bah, iel of jakkes. Ik vind naaktslakken mooi, ik weet niet precies waarom, maar ik vind ze mooi om te zien. Na die regen van de afgelopen dagen was ik gisteren de hond aan het uitlaten en had ik mijn fototoestel mee. Dit fototoestel, nouja een digitale camera, heb ik nieuw sinds dinsdag, het was een cadeautje voor mijn diploma-uitreiking van mijn ouders.. Mijn plan was om foto's te nemen van de zonsondergang, maar deze was niet erg mooi.

Toen kwam ik allemaal naaktslakken tegen, die overstaken of al bijna bij het gras waren. Ik heb een aantal foto's gemaakt en hieronder een paar mooie.




En hier nog een bewijs van de regenval van de afgelopen dagen:

En toch nog even een foto van de lucht als de zon ondergaat:

8 opmerkingen:

  1. Wat een origineel idee! Ik overrijd ze altijd per ongeluk, ik probeer ze te ontwijken maar het lukt niet altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer behoor bij de mensen die ielll zeggen als ze een naaktslak zien, maar ik vind het wel leuk om te horen dat jij ze wel mooi vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het hard geregend heeft, zie ik hier trouwens ook wel naaktslakken. Wat ik trouwens fijn vind aan regen na een droge periode is dat het dan altijd zo lekker ruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaa, ik vind regen ook altijd zo lekker ruiken, nadat die is gevallen... Verder moet ik er niet zoveel van hebben... Ik probeer naaktslakken ook altijd te ontwijken, want als je over ze heen rijd dan word het een platgereden derrie, en dan heb ik ze nog liever gewoon zo op een foto. Maar om eerlijk te zijn roep ik ook keihard iel als ik een naaktslak vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik vind naaktslakken echt verschrikkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brrr. Naaktslakken zijn slijmerig en naakt en slakkerig. Ik ben niet zo'n fan van die beestjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel origineel dat je niet over de regen gaat lopen klagen... dat doen de meesten inderdaad wel. Zo kun je het ook eens van een andere kant bekijken.

    Ik heb eigenlijk geen ide wat ik van naaktslakken vind. Heb ze nooit gevoeld :P wel gewone slakken trouwens in een huisje ;) die vind ik wel grappig

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, maar toen bedacht ik dat ik die foto nog ergens had. ;)

    BeantwoordenVerwijderen