Pagina's

zaterdag 2 juli 2011

Gelezen in juni

De leeuwenkinderen. en Oakley - Angus, Maisie en Travers McNeice.
Dit is een erg mooi boek dat waargebeurd is, de kinderen schrijven zelf stukken over hun leven in Afrika, waarheen ze zijn verhuisd. Ze hebben eerst gewoond in Engeland.  Je leest in het boek hoe ze omgaan met de moeilijke dingen en de ziektes in Afrika. Uiteindelijk blijven ze in een kamp wonen waar ze leeuwen onderzoeken. Daarom heten ze de leeuwenkinderen. Oakley is hun kleine broertje, over hem worden ook stukjes geschreven.
Wel lezen: Als je van dieren houdt en wilt lezen hoe makkelijk deze kinderen bij de leeuwen in de buurt kunnen komen.
Niet lezen: Als je totaal niet van dieren houdt.

E.T. & E.T. op de groene planeet - William Kotzwinkle
E.T. heb ik niet helemaal gelezen, omdat ik de film al een paar keer had gezien. Omdat ik boeken luister en in mijn hoofd vaak er een beeld bij maak lijkt het teveel op de film. E.T. op de groene planeet heb ik wel helemaal gelezen. Dit boek begint als E.T. net vertrokken is van aarde en het hele verhaal door wil hij terug naar aarde, naar Elliot en zijn familie. Het is mooi om te lezen hoe E.T. pogingen doet om terug te reizen.
Wel lezen: Als je van Science fiction of fantasy houdt of als je de film van E.T. hebt gezien (dan raad ik aan om alleen het tweede boek te lezen).
Niet lezen: Als je niet van E.T. houdt, of niet van science fiction en fantasy.

Rokjesdag en andere lenteverhalen - Martin Bril
Een boek met verhalen over rokjesdag, de eerste dag dat alle vrouwen een rokje aandoen of een jurk of een korte broek. Het is de eerste dag in de lente dat het warm geneog is om de panty niet meer aan te hoeven. In dit boek staan ook andere lenteverhalen, over bloemen en bomen.
Wel lezen: Als je wilt weten wat rokjesdag is.
Niet lezen: Als je niet van korte verhalen houdt.

De kronieken van Bridei - Juliet Marillier
Dit is een trilogie over Bridei, die eerst als klein jongetje bij een druïde komt en later koning wordt. Hij leert een meisje van het goede volk kennen, dat zijn allerlei verschillende schepsels, het zijn geen dieren, maar ook geen mensen. Dit is dus een fantasytrilogie. Eerst mag Bridei niet omgaan met dit meisje, maar uiteindelijk trouwt hij toch met haar. Hij moet als koning ook oorlogen voeren en spionnen uitsturen. Je leert niet alleen het verhaal van Bridei kennen maar ook van zijn keltische spion en van een prinses van de lichtende eilanden.
Wel lezen: Als je nieuwsgierig bent geworden of van fantasy houdt.
Niet lezen: Als je totaal niet fan fantasy houdt.
Ik ben zelf nog in het laatste deel bezig, het eerste deel heb ik in maart of april al gelezen en deel 2 heb ik in mei en juni gelezen.

3 opmerkingen: