Pagina's

zaterdag 9 juli 2011

Schrijfstijlen

Iemand zei laatst tegen mij dat hij tijdens het lezen van het boek dat onze club had gemaakt voor hem bij ieder stukje precies wist wie het had geschreven zonder al te kijken naar de naam die eronder stond. (Dit boek was een boek met alerlei stukjes door iedereen geschreven). Ik herkende dit wel, als je niet weet van wie je iets leest dan herken je het meestal wel aan de schrijfstijl. Iedereen schrijft op zijn eigen manier, dus schrijven is iets persoonlijks, het vertelt iets over jou. Ik had zelf alle stukjes uit het boek ook gelezen en de grammatica en spelling verbeterd, en aan elk stukje was te merken van wie het kwam.

Dit heb ik ook met blogs die ik lees, maar daarbij weet ik meestal al van wie ze zijn. Het is nou net dat ik niet zomaar allerlei blogs lees, ik lees alleen blos waarvan ik de stijl fijn vind. Net als boeken, sommige boeken hebben geen fijne stijl om te lezen, dan stop ik er al mee na een paar bladzijdes of hoofdstukken.

Binnekort zijn er op mijn blog gedichten en verhalen te vinden, ik wilde ze er eerst niet opzetten, maar ben van plan om het toch wel te doen. Dan kan ik aan de reacties wel merken wat de lezers ervan vinden, misschien motiveert dat mij om meer te schrijven.

4 opmerkingen:

  1. Ja, dat ben ik met je eens. Meestal als een schrijfstijl niet bevalt kap ik ook snel met een boek lezen. Ik ben benieuwd naar je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja inderdaad, iedereen heeft een eigen, herkenbare schrijfstijl (van de mensen die schrijven he). Het is ook een onderdeel van je identiteit.

    En ik ben benieuwd naar je verhalen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dat gaat doen ! :'D En ja, iedereen heeft wel een andere stijl. Dan blijft het gelukkig origineel (':

    BeantwoordenVerwijderen