Pagina's

maandag 16 januari 2012

21+ toets.

Vandaag had ik dan mijn 21+ toets. Voor Engels en voor Nederlands dan, economie doe ik op 18 juni.

'Maar je bent nog maar 20, hoe kun je dan een 21+ toets maken?' Die vraag heb ik de afgelopen tijd best vaak gekregen. Dus ik zal nog een keertje uitleggen hoe het komt dat ik wel een 21+ toets kan maken.
Als je voor 1 september van het schooljaar waarin je wilt starten met de opleiding 21 wordt, mag je deelnemen aan de 21+ toelatingstoets. Ik word 1 augustus 21, dat is dus op tijd.
Er zijn drie datums waarop een 21+ toets wordt afgenomen: 16 januari, 18 juli en 25 augustus (die laatste weet ik niet zeker).
Iedereen moet de taaltoets doen, daarbij maakt het niet uit welke opleiding je gaat doen. De taaltoets bestaat uit Engels en nederlands tekstverklaren en een samenvatting maken van een Nederlandse tekst.
Verder is er nog een derde toets, deze verschilt per opleiding die je wilt gaan doen. Ik wil communicatie gaan doen en bij deze school willen ze dan dat je en toets economie maakt. Deze toets maak ik pas 18 juni, omdat ik nog nauwelijks economie heb gehad en ik daarvoor toch wat meer wil leren.

Vandaag had ik dus de taaltoets. Ik heb de afgelopen tijd erg veel Engels geoefend, maar dat betekent niet dat t perfect is. Toch heb ik wel het idee dat ik de vragen goed heb kunnen maken. Nederlands ging ook wel goed. Over ongeveer drie weken krijg ik de uitslag. En als ik niet geslaagd ben dan ga ik voor een herkansing, want ik geef niet zomaar op.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt allemaal vrij makkelijk :) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt vast goed! Heb vertrouwen in jezelf!! Ooh dat klinkt spannend met economie. Het was nooit mijn lievelingsvak, dus of ik je eventueel kan helpen weet ik niet :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het allemaal gelukt is, maar dat is het vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Good luck! Hopelijk gaat het lukken ;D

    BeantwoordenVerwijderen