Pagina's

maandag 2 januari 2012

13 kinderen

Ik heb de afgelopen 3 weken het tv-programma een huis vol gekeken. In dit programma werden twee gezinnen gevolgd, beide gezinnen hadden twaalf kinderen. Je zag in het programma hoe ze koninginnedag vierden, op vakantie gingen (voor het eerst op vakantie zelfs) en hoe ze kerst vierden. Natuurlijk ook andere dingen, maar dit geeft even aan hoelang ze gevolgd zijn. Aan het einde van de laatste aflevering vertelden ze wat de plannen waren voor het nieuwe jaar (2012 dus) en één van de twee gezinnen krijgt nog een kind. 13 Kinderen dus.

Ik zou nooit dertien kinderenw illen. Als ik aan kinderen ga beginnen houd ik het bij twee of drie. Ik heb gezien dat ze niet met zijn allen aan tafel kunnen eten, niet veel geld hebben voor leuke dingen, dat het duur is als je met zijnallen ergens heen wilt, dat de kinderen met veel samen op één kamer sliepen en dat de moder ook vaak moest tellen of ze alle kinderen bij zich had.

Toch heb ik in mijn familie ook een groot gezin. Mijno om en tante hebben zeven kinderen. Om een achthoekige tafel schoven ze iets in met de stoelen zodat ze er met zijn negenen om pasten. We hebben twee keer met zijn vijftienen bij hun thuis gegeten. Wij met zijn drietjes, mijn oom, het gezin van negen en de twee vrienden van mijn nichten. We hebben ook nog familie in Frankrijk, zij zijn met zijn vijfen. Dus toen zij er waren waren we met zijn twintigen, zou je denken. Maar dat was niet zo, inmiddels had mijn oom een vriendin met twee kinderen die er ook waren en mijn nicht had een zoontje die toen net een paar weken oud was. Daarentegenw as één neef niet aanwezig, die woont in Canada en was er toen niet bij.

Zou jij een groot gezin willen, als je kinderen wilt?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb de serie ook gevolgd. Ik zou 1 kind willen omdat ik het dan de volle aandacht kan geven en het overzichtelijk is voor me

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kinderen... Mweh. We cross that bridge when we get there. We steken die brug over als we er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, ik zou het bij twee kinderen laten, denk ik. Mijn ouders hebben drie kinderen en dat vind ik al veel haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, 2 lijken er mij genoeg. Of 3, maar ook niet meer dan dat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vroeger was het heel normaal, om zoveel kinderen te hebben. Het liefst heb ik later 1 kind. Maar goed, misschien heb ik wel het "geluk" op een vierling haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ikzelf wil later idd ook kinderen!!
    Maar niet meer dan 2 of 3..
    Dat vind ik meer dan genoeg!

    Ken je mijn artikel voor mijn mondeling engels nog? dat lijkt een beetje op deze levensstijl!!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen