Pagina's

zaterdag 12 november 2011

Opleidingsdingetjes

Ja, ik weet het, het was weer stil. Ik was eerst heel druk aan het schrijven voor NaNoWriMo en daardoor vergat ik te bloggen. Daarna was ikg espannen omdat ik iets zou horen over opleidingen enzo, waarik laatst al over schreef. Nu dus even een korte update.

Ik ben gestopt met de opleiding die ik deed, omdat ik niet het hele jaar zou kunnen doorgaan met iets waarvan ik weet dat ik er toch niet mee doorga en ik me er dan niet meer voor kan inzetten. Ik ga volgend jaar proberen op een hbo-opleiding te kunnen starten door een 21+toets en in tussentijd ga ik een soort van stage doen om erachter te komen of dat wat ik wil ook echt te doen is voor mij. Ik wil het liefst redactie of eindredactie werk gaan doen, ik vind redigeren en editen van teksten best leuk om te doen. Dus op het moment zoek ik een soort van stageplaats en voor de rest ga ik nog wel leuke cursussen doen. Eerst probeerde ik op een vavo of op mijn oude school havo te komen, maar op mijn oude school mag je niet terugkomen als je 20+ bent en op een vavo was het een te laat moment om nog in te stromen, dus ik zou het volgend jaar opnieuw kunnen proberen. Een 21+ toets voor een hbo is dan nog sneller.

Vandaag ben ik met mijn vriendin en haar moeder naar een open dag in Arnhem geweest van ArtEZ. We gingen kijken bij de opleiding Creative Writing. Het was wel erg interesaant, je hoorde docenten en leerlingen vertellen en je kreeg ook algemene informatie over de opleiding. Misschien schrijft mijn vriendin hier ook nog wel over en ik wil dus alleen nog zeggen dat ik deze opleiding niet ga doen. 2 Redenen:
- Ik kan er niet inkomen met een 21+toets.
- Je bent zoveel met schrijven bezig dat je geen vrije tijd meer hebt, dit zeiden de leerlingen daar ook en ik weet nu al dat ik dat niet goed zou kunnen, ik heb gewoon soms een momentje rust nodig en ook wat tijd om andere dingen te doen, ik heb ook nog hobby's enzo.

Verder gaat het prima hoor. Donderdag heb ik afscheid genomen in de klas en de laatste dingen geregeld. (daarna mijn rug kapot gesjouwd door de zware werkschoenen met stalen neuzen)

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een nieuwe opleiding gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kende ik nog niet, en 21+toets. Wel handig. Ik hoop voor je dat je een leuke opleiding vindt, maar dat komt vast goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben erg benieuwd! Heeeeel veel succes met alles wat je gaat doen en hopelijk vind je iets wat je leuk vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed om te lezen dat je gaat voor wat je echt wilt. Hoop voor je dat je de juiste opleiding zult vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk vind je een leuke opleiding om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen