Pagina's

maandag 14 november 2011

Ik kijk veel tv.

Ik kijk teveel tv. Soms kijk ik gewoon wat tv overdag, terwijl ik nog zoveel spullen moet opruimen. Er staat een doos achter de bank en daar liggen allemaal spullen in en op en naast die nog opgeruimd moeten worden. Gelukkig doe ik dat tussendoor nog wel eens, dus de stapel slinkt langzaam.

Ik wilde vanavond alleen (achteraf) drie programma's zien. Ja, dan moet je kiezen. Dus ik ging Holland's next topmodel kijken. Is het wel Holland's met appostrof? Ik weet he tnu even niet meer, dus laat ik het zo staan.

Net heb ik Mixed up teruggekeken, een nieuwe Nederlandse serie over de redactie van de Zij. Ik vond het wel leuk om te kijken, maar om je eigen mening te vormen moet je het zelf maar kijken. Uitzending gemist is zo handig. ;)
En ik kwam er vanavond dus achter dat Cafe de liefde weer op tv was, dus die ga ik morgen maar weer terugkijken. Verder kijk ik nu op donderdagavond de pelgrimscode, een interessant programma waarin 10 bn'ers de tocht gaan maken die Mozes ook maakte. Uiteindelijk moeten ze in Jeruzalem de schat zoeken, een bepaald bedrag aan euro's dat ze aan een goed doel schenken. Door mijn achtergrond als Jehovah's getuige (wat ik ervan mee heb gekregen) weet ik al veel uit de bijbel en daardoor ben ik wel geïnteresseerd voor dit soort programma's.

Als ik het zo bekijk vind ik wel erg veel verschillende soort programma's interessant. Ik heb ook Project catwalk gekeken, waarin modeontwerpers de strijd aangaan en er elke week iemand afviel. Ik vind modeprogramma's iets leuker dan de zangprogramma's, waarvan er veel meer zijn. Bij de zangprogramma's wordt de winnaar meestal gekozen door het publiek dat mag stemmen en dat is bij deze modeprogramma's niet zo, wat ik wel goed vind.

Kijk jij veel tv?

5 opmerkingen:

  1. Ik kijk heel veel terug op uitzending gemist. Ik wist niet dat café de liefde er weer was, wat doen ze dat raar zeg! Dan weer wel, dan weer niet. Ik vind dit seizoen trouwens veel minder leuk dan de vorige seizoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vaak alleen tv als mijn lievelingsprogramma's erop zijn, voor de rest niet zo heel veel :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk steeds minder tv. Toegegeven, er zijn ook steeds minder interessante programma's. The Voice en al dat soort talentenzooi was 10 jaar geleden al niet leuk meer. Daarnaast is 'talenten' een woord dat in Nederland iets te ver strekt. Dan heb ik het natuurlijk over die inteelt uit Volendam of die fake artiesten als Ben Saunders en z'n geestelijk net zo zwakke broertje. Nee, talentenjachten in Nederland brengen vanaf het begin juist het tegenovergestelde voor. Talentloze aandachtstrekkers.
    En dan nog van die kanslozen die zichzelf voor lul zetten in programma's als Cherso en 'Holland in da Hood'.
    Sowieso zijn de enige programma's die nog kijkbaar zijn alleen nog op de Publieke omroep. Afgezien van Dit Was Het Nieuws, op RTL4. Dat is gewoon een bazenprogramma. Maar voor de rest is alles bij de commerciëlen gewoon zwaar bagger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik kijk best vaak tv en ik vind het best irritant dat veel programma's tegelijk komen. Daarom kijk ik ook regelmatig via internet zoals je weet.
    Ik hou niet van modeprogramma's, maar dat is ook wel logisch denk ik :P
    Ik vind Tvoh juist geweldig omdat men daar niet van die mensen ziet die denken dat ze wat unnen. Je komt er pas doorhen als je echt iets kan en dat vind ik echt leuk. vooral ook dat de jury alleen de stem beoordeeld vind ik geweldig.

    De Pelgrimscode is idd erg interessant, nogmaals bedankt voor de tip. :)en het is idd Holland's :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk niet heel erg veel tv, ik kijk juist veel terug op uitzendinggemist. Maar dan is eigenlijk ook een soort van tv-kijken.

    BeantwoordenVerwijderen