Pagina's

dinsdag 30 augustus 2011

Introductiedagen

Gisteren en vandaag had ik de introductiedagen op Helicon (ik schreef al eerder over Helicon). Morgen beginnen de lessen (wel het eerste uur vrij!!).

Maandag
Gisteren hadden we eerst een kennismakingsrondje met de klas en deden we ook nog een aantal spellen om elkaar beter te leren kennen. We zouden die middag met de fiets naar de stad en moesten daar een filmpje maken van iets met planten, dieren of zorg. Verder kregen we 5 euro van school en gingen we lootjes trekken. We moesten van die 5 euro iets kopen voor de klasgenoot die we hadden getrokken. Donderdag tijdens coachinguur (2 lesuren eigenlijk) krijgt iedereen zijn/haar cadeautje. Ik heb achterop gezeten bij een klasgenootje richting de stad en terug naar school achterop bij een van de twee coaches van onze klas. De meesten gingen vanaf het centrum naar centraal en sommigen werde daar opgehaald door hun ouders.

Dinsdag
Vandaag hadden we 2 0-metingen, eentje van Engels en eentje van Nederlands. Voor beide talen hadden we 3 toetsen, eerst een leestoets, daarna een luistertoets en daarna een schrijftoets. Deze keer kon ik ze wel maken, want ik mocht ze op mijn eigen laptop maken. Voor de mensen die niet weten over de vorige keer, zoek het blogje over de kennismakingsdag in juni. Verder hadden we spellen, zoals touwtrekken, kratten stapelen en met zijn vieren op skilatten lopen en zo nog wel meer. Aan het einde van de dag was er een barbeque.

Ik vind dat ik een erg leuke klas heb. Ik heb erg veel zin in de opleiding zelf. Vanaf morgen dus de lessen. Ik ken nu nog niet iedereen bij naam, want ik kon de gezichten niet allemaal goed zien gisteren, maar dat komt vanzelf wel. Ik weet er in ieder geval al bijna de helft van onze klas.

5 opmerkingen: