Pagina's

zaterdag 27 augustus 2011

Echte vrienden

Echte vrienden ; intimiteit in tijden van Facebook, GeenStijl en WikiLeaks
Stine Jensen


Dit essay van 200 pagina's gaat over wat mensen allemaal op internet zetten, voornamelijk facebook, maar het zou op toepassing moeten zijn op alle social media. Iedereen schrijft de laatste tijd wel over social media, dus misschien interessant om het eens te bekijken uit de ogen van Stine Jensen, ze vertelt wat zij op facebook zet, wat voor reacties ze krijgt, wat ze vindt van dingen die anderen publiceren en ook over Mark Rutte en andere politici die op social media zitten. Ze bekijkt het ook vanuit de filosofische kant en vertelt over je profielen die blijven bestaan als je doodgaat,maar hier is een oplossing voor: IkRIP.nl.

Als je nieuwsgierig bent geworden moet je het boek maar eens gaan lezen. Het boek is vrij nieuw, van 2011, dus het kan kloppen als je het boek nog niet kent. Het boek bestaat uit 3 hoofdstukken waarvan de eerste 2 langer zijn en de derde veel korter.

Wel lezen: Als je nieuwsgierig bent geworden, wilt weten wat intiem kapitaal inhoudt en wat IkRIP.nl doet.
Niet lezen: Als je je eigen kijk op de social media wilt houden of als je niet van essay's houdt of uberhaupt niet van lezen.

4 opmerkingen:

  1. Oh, dit boek wil ik echt lezen, lijkt me heel interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze wilde ik ook nog lezen! Goed dat je me er aan herinnert:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heb ik die schrijfster ooit op tv gezien terwijl ze over dit boek vertelde. Dat was al interessant. Ik ga het boek zeker bestellen!

    Ik heb zelf ook een werkstuk over Social media gemaakt :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen