Pagina's

maandag 2 mei 2011

Mijn eigen baas.

Je kent het wel, de mening van anderen. Bang zijn om niet geaccepteerd te worden door de anderen. Iedereen houdt er rekening mee, wat anderen denken van je kleding, je haar, hoe je praat en wat je denkt. Iedereen probeert zich aan te passen aan het patroon waar je in moet passen. En als je er niet in past, dan ben je anders, word je anders behandeld en soms zelfs buitengesloten. Maar als iedereen hetzelfde is, dan wordt de wereld saai. Dus vind ik (lees: anderen mogen iets anders vinden) dat iedereen zichzelf eens moet kunnen zijn en zich niet steeds moet aanpassen voor anderen. En omdat ik dit vind, mag ik mezelf zijn. Ik ben degene die bepaalt wat ik draag, hoe mijn haar zit, wat ik zeg en wat ik denk.

1 opmerking:

  1. Eigenlijk is iedereen anders maar dat willen de meeste mensen niet accepteren! Iedereen wil er namelijk bijhoren, en ik vind het alleen maar knap als je anders durft te zijn X

    BeantwoordenVerwijderen