Pagina's

zaterdag 17 september 2011

De witte stok

Wie ziet er wel eens een blinde persoon lopen met de bekende (hoop ik) witte stok met 2 rode ringetjes erom?

Ik heb vriendinnen die blind zijn en waarmee ik soms samen reis en mee ga winkelen en dan merk ik gewoon dat mensen nauwelijks opletten. Zo ook vandaag, ik was aan het winkelen met een van mijn vriendinnen en de mensen springen soms op het laatste moment nog even over de stok heen en sommige mensen zien de stok niet eens. Nu ben ik er dan en help ik haar om de mensen hee,maar anders liep zij gewoon door en dan liep ze gewoon tegen de mensen op en die mensen horen zelf uit te kijken en op tijd aan de kant te gaan. De stok geeft toch aan dat zij het niet ziet!!

Ik hoop dat mijn lezers wel goed opletten als ze iemand met de stok zien lopen.

5 opmerkingen:

  1. Ik weet precies waar je het over hebt. Ik ben zelf ook blind en heb dus ook een stok. Het komt best vaak voor dat mensen er idd overheen stappen en dat je ze dan alsnog raakt.

    De stok maakt niet voor niets geluid zou ik zeggen toch? Er is laatst een onderzoek geweest en hieruit bleek ook dat veel automobilisten ook niet stoppen en dat dit blinden onzeker maakt. Ook de geleidenhonden. Er gebeuren dus best vaak ongelukken die niet hoeven te gebeuren.

    Leuk en goed dat je er aandacht aan besteed hebt.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik let daar wel op. Laatst ook in het trein station zag ik precies zoiets gebeuren. Ik vind echt dat mensen daar op moeten letten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik let er altijd op, die dingen zijn er niet voor niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik let er altijd op, die dingen zijn gewoon zo belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen