Pagina's

vrijdag 6 mei 2011

The Boy In The Striped Pyjamas.


Woensdagavond, op dodenherdenking, kwam de film 'The boy in the striped pyjamas' op SBS6. Ik had het boek al gelezen voor Engels dit jaar en nu de film kwam wilde ik hem graag zien. Het zag er zo uit als ik me had voorgesteld tijdens het lezen van het boek, maar het einde was erg aangrijpend, aangrijpender dan in het boek zelfs. Mijn doel was een filmrecensie te schrijven, maar ik ben niet geboren om recensies te schrijven, en daar ben ik ook niet goed in. Daarom wordt dit ook geen recensie.



Een trailer zegt soms meer dan een lange beschrijving of samenvatting.

In deze film zie je de tweede wereldoorlog eens uit de ogen van een Duits jongetje, het zoontje van een kampcommandant. Je merkt dat hij en zelfs zijn moeder niet weten dat ze naast een kamp wonen waar joden worden vermoord. Als je het hele verhaal wilt weten, moet je het boek lezen of de film kijken (of beide zoals ik heb gedaan).

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek gelezen en die vond ik sowieso al goed. En ik vind de film ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het boek heel mooi en de film ook!

    BeantwoordenVerwijderen